Sunday, July 09, 2006

Lousy service

Non-Norwegian speaking readers have to excuse me, but here is a complaint I sent to both NSB (Norwegian State Railways) and Trafikanten (a Norwegian service for public transport):

I dag oppdaget jeg ved en tilfeldighet at Østfoldbanen er stengt på grunn av at en bro har falt ned ved Loenga. Denne informasjonen kom jeg over på nettsidene til Dagens Næringsliv. I et forsøk på å få bekreftet informasjonen sjekket jeg nettsidene til NSB og Trafikanten, uten å finne noe informasjon. Søk på togtider fra Oslo S til Holmlia ga heller ingen advarsel om at Østfoldbanen er stengt. Etter å har ringt NSB Kundesenter og fått vite at køen der var på 12 minutter og 31 sekunder, ringte jeg Trafikanten og fikk bekreftet at joda, Østfoldbanen er stengt og det går buss fra spor nr 19 til samme tid som toget.

Denne informasjonen burde ligge på forsiden til både NSB og Trafikanten, og også komme opp når man søker etter avgangstider på de respektive nettsidene. Det er rett og slett for dårlig at jeg må ringe for å få slik informasjon.


Briefly summarized, the story is that I am having dinner at my mom's place today, and I usually go there by suburban train. Today, however, I accidentially discovered--through the Norwegian newspaper Dagens Næringsliv--that a bridge has fallen down on the line, blocking it totally. But neither the web pages of NSB nor Trafikanten said anything about traffic problems, not even when I searched for departures; everything appeared to be quite normal. So I had to call to get the information confirmed. Incredible that this information is not available online!!!

No comments: